BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS

BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS
link : BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS

Baca juga


BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS


Amanah belum cukup kuat, sebab itu jual Nik Aziz
 Kamarul Zaman Yusoff
 
Kamarul Zaman Yusoff
KOTA BHARU - Cubaan Amanah mempolitikkan nama dan pengaruh arwah bekas Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk kepentingan parti itu adalah sangat tidak wajar.

Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia, Universiti Utara Malaysia, Dr Kamarul Zaman Yusoff berkata, tindakan itu menggambarkan seolah-olah Amanah tidak mempunyai kekuatan sendiri hingga terpaksa menumpang ketokohan Nik Aziz.

"Selaku tokoh besar dalam politik negara, Nik Aziz adalah milik rakyat, jadi memang sangat elok jika pemikiran beliau dapat diwacanakan kerana banyak yang kita boleh pelajari dari pemikiran mahupun tindakan beliau.

“Bagaimanapun wacana tersebut seharusnya dibuat secara objektif dan tidak digunakan untuk mencapai matlamat politik kepartian seperti itu bagi menampakkan sokongan kepada mana-mana parti baru,” katanya kepada Sinar Harian.

Semalam keluarga arwah Nik Aziz telah membuat laporan polis terhadap penganjuran Seminar Pemikiran Nik Aziz oleh Amanah yang akan berlangsung pada 9 April ini di Kuala Lumpur.

"Saya mulanya memandang positif hasrat Amanah untuk menganjurkan Seminar Pemikiran Nik Aziz di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor pada 9 April depan.

"Malangnya, apabila Setiausaha Agung Amanah, Anuar Tahir, mengumumkan tujuan seminar itu diadakan adalah supaya Amanah dapat meneruskan apa yang telah dimulakan dan dilaksanakan oleh Nik Aziz, maka jelas ia telah dipolitikkan.

Katanya, belum pun seminar dilangsungkan, Anuar telah merumuskan bahawa pendekatan politik Nik Aziz adalah mesra rakyat, mendidik dan lemah lembut berbanding pendekatan keras yang menghukum.

Walhal katanya, diketahui ramai bahawa Nik Aziz sangat konsisten dalam soal perlaksanaan hukum Islam termasuk kesediaan berpatah arang dengan mana-mana pihak yang tegar menentangnya.

"Bila Amanah dilihat mahu menggunakan Nik Aziz bagi melegitimasikan perjuangannya maka kita boleh faham mengapa keluarga Nik Aziz tidak senang dengan seminar ini, apatah lagi bila sebelum ini pun pemimpin Amanah sering mengaitkan beliau dengan Amanah,” katanya.


Demikianlah Artikel BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS

Sekianlah artikel BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel BIARKAN PENGKHIANAT MELAKUKAN APA YANG MEREKA SUKA, BORN TO BE SYAITAN/IBLIS dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/03/biarkan-pengkhianat-melakukan-apa-yang.html

Subscribe to receive free email updates: