HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH

HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH
link : HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH

Baca juga


HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH

Pindaan Akta 164, mencabar aqidah Islam: Nasrudin
Nasrudin Hasan Tantawi

SHAH ALAM - Pindaan Rang Undang-undang (RUU) Pindaan Akta Membaharui Undang-Undang (Perkahwinan dan Perceraian) 1976 [Akta 164] wajar diteliti semula sebelum dibentangkan di Dewan Rakyat.

Ini kerana menurut Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hasan, akta ini melibatkan isu sensitif iaitu melibatkan status aqidah anak-anak.

"Pindaan ini akan merobek aqidah anak kecil dan memberi kemenangan kepada perjuangan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) suatu masa dahulu yang kita sama-sama telah tolak dahulu secara keseluruhannya," katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.

Nasrudin berkata demikian bagi mengulas mengenai proses Pindaan RUU ini yang akan mengambil tempat dalam perbahasan di Parlimen.

Terdahulu, pindaan ini akan dibaca kali kedua dalam sesi Dewan Rakyat kali ini.

Mengulas lanjut, Nasrudin berkata, jaminan menganut dan mengamalkan agama di dalam Perlembagaan Persekutuan sebagaimana termaktub di dalam Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan bukan hanya dinikmati golongan minoriti sahaja tetapi juga golongan majoriti.

"Namun kini dilihat seolah-olah semua yang ada pada golongan majoriti hendaklah dikompromi," katanya.

Tegasnya isu pindaan Akta 164 ini turut melibatkan kepentingan agama Islam, agama bagi Persekutuan menurut Perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan dan ia juga dilindungi dibawah bidang kuasa Yang di-Pertuan Agong (YDPA).

"Maka, sewajarnya ia ditangani dengan lebih cermat," katanya.


Demikianlah Artikel HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH

Sekianlah artikel HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel HATI-HATI PERKARA YANG BERKAIT DENGAN AKIDAH dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/03/hati-hati-perkara-yang-berkait-dengan.html

Subscribe to receive free email updates: