PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA .............

PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA ............. - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA ............., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA .............
link : PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA .............

Baca juga


PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA .............

Jawatankuasa Pas Pusat akan buat keputusan
Idris Ahmad

SHAH ALAM – Keputusan akhir mengenai tahaluf siyasi Pas dengan PKR akan ditentukan oleh Jawatankuasa Pas Pusat.

Ahli Majlis Syura Ulamak Pas, Idris Ahmad berkata, ini kerana majlis itu hanya membuat keputusan berdasarkan hukum selepas sesuatu usul itu diterima di peringkat muktamar.

“Selepas majlis dapat keputusan, ia akan diserahkan kepada Jawatankuasa Pas Pusat untuk menentukan sama ada mahu melaksanakan keputusan itu ataupun tidak.

“Ini kerana Jawatankuasa Pas Pusat menguruskan dari aspek strategi politik, manakala majlis pula buat keputusan berdasarkan hukum,” katanya, semalam.

Sebelum ini, perwakilan di Muktamar Tahunan Pas ke-63 sebulat suara meluluskan usul untuk memutuskan tahaluf siyasi atau kerjasama politik dengan PKR.

Difahamkan, usul itu akan dirujuk kepada majlis itu yang akan bermesyuarat secepat mungkin bagi membuat keputusan berhubung kerjasama antara dua parti berkenaan.

Menurut Idris yang juga Naib Presiden Pas, Jawatankuasa Pas Pusat dua tahun lalu telah bersetuju memutuskan hubungan dengan DAP setelah mendapat keputusan hasil kajian daripada majlis itu.

Katanya, proses memutuskan hubungan dengan PKR dijangka mengambil sedikit masa sama seperti dilakukan ke atas DAP sebelum ini.

Sementara itu katanya, Majlis Syura Ulamak belum menetapkan tarikh untuk bermesyuarat bagi membincangkan mengenai kerjasama politik antara parti Islam itu dengan PKR.

Katanya, mesyuarat itu tidak akan diadakan hari ini seperti dihebahkan media dan beliau juga belum dimaklumkan.


Demikianlah Artikel PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA .............

Sekianlah artikel PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA ............. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAS PERLU GANTUNG BUAT SEMENTARA WAKTU SEHINGGA ............. dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/05/pas-perlu-gantung-buat-sementara-waktu.html

Subscribe to receive free email updates: