TIPU ADA DIMANA-MANA

TIPU ADA DIMANA-MANA - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TIPU ADA DIMANA-MANA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TIPU ADA DIMANA-MANA
link : TIPU ADA DIMANA-MANA

Baca juga


TIPU ADA DIMANA-MANA


Beri tempoh 3 hari ganti dengan telefon asli
Beri tempoh 3 hari ganti dengan telefon asli
(Dari kanan) Razali dan Jaya Suria menunjukkan telefon bimbit dan surat perakuan daripada syarikat pengeluar jenama telefon bimbit. Turut kelihatan Mohd Aryan (kiri).
 
SEREMBAN – Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara (GMPN) memberi tempoh tiga hari bermula semalam, kepada pemilik sebuah kedai telefon bimbit di Terminal 1 di sini, untuk menggantikan telefon bimbit baharu yang asli kepada seorang pelajar kolej yang mendakwa ditipu dalam kejadian 12 Mei lalu.

Presiden, Mejar (B) Razali Zakaria berkata, jika pemilik premis masih tidak mengendahkan amaran itu beliau akan membawa perkara itu kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Negeri Sembilan untuk diambil tindakan lebih tegas.

“Saya terpanggil untuk membantu mangsa lebih-lebih lagi dia merupakan seorang pelajar. Kita tak mahu duit, tapi nak ganti dengan telefon bimbit baru yang asli. Lagipun kejadian pembeli telefon bimbit ditipu di sini bukan pertama kali berlaku.

“Sebelum ini pun saya telah membawa perkara ini ketengah, tapi nampaknya sejak kebelakangan ini ia berulang semula dan mereka seolah-olah mempermainkan hak pengguna terutamanya membabitkan pelajar,”katanya pada sidang media diadakan di Terminal 1 di sini.

Hadir sama mangsa, Jaya Suri Abdullah,18, dan Pengerusi Persatuan Pembangunan Masyarakat (PPMM), Mohd Aryan Khalish Arumugam.

Selain itu Razali berkata, KPDNKK juga digesa untuk turun padang melakukan pemantauan dan pemeriksaan secara berkala bagi memastikan kejadian sama tidak berulang lagi.

Razali berkata, sebagai sebuah badan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) beliau akan terus memperjuangkan isu tersebut bagi mempertahankan hak pengguna.

“Kejadian seperti ini perlu dihebahkan supaya ia dapat beri kesedaran kepada orang ramai apa hak mereka selaku pengguna.

“Kita jangan biar peniaga mempermainkan hak kita dan pada masa sama peniaga juga perlu sedar tentang tanggungjawab mereka,” katanya.

Sebelum ini Sinar Harian melaporkan mangsa, kecewa apabila menyedari telefon bimbit jenis Samsung J5 yang dibeli dengan harga RM890 adalah tiruan apabila ia rosak selepas seminggu digunakan.


Demikianlah Artikel TIPU ADA DIMANA-MANA

Sekianlah artikel TIPU ADA DIMANA-MANA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TIPU ADA DIMANA-MANA dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/05/tipu-ada-dimana-mana.html

Subscribe to receive free email updates: