Dr Ting Tiong Choon kekal

Dr Ting Tiong Choon kekal - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dr Ting Tiong Choon kekal, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dr Ting Tiong Choon kekal
link : Dr Ting Tiong Choon kekal

Baca juga


Dr Ting Tiong Choon kekal


Mahkamah putuskan Adun Pujut kekal jawatan
Dr Ting Tiong Choon
Dr Ting Tiong Choon
 
SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi Kuching hari ini, memutuskan supaya kedudukan Dr Ting Tiong Choon, dikembalikan semula sebagai Adun Pujut.

Memetik laporan Bernama melaporkan, mahkamah itu dalam keputusannya mengisytiharkan pembatalan terhadap pelucutan kelayakan Ting oleh Dun Sarawak berhubung isu dua kerakyatan.

[ARTIKEL BERKAITAN: Adun Pujut digugur dari jawatan]

Sebelum ini, Dun Sarawak memutuskan pada 12 Mei lalu bahawa Ting telah hilang kelayakan sebagai wakil rakyat kerana didakwa mempunyai kerakyatan Australia.

Bagaimanapun, 13 Mei lalu, BN Sarawak merayu keputusan mahkamah itu.

Setiausaha DAP Sarawak, Alan Ling Sie Kiong yang juga seorang peguam berkata, satu injunksi akan difailkan dahulu untuk membolehkan mahkamah membuat semakan kehakiman terhadap keputusan oleh dewan undangan negeri.

Susulan perkembangan terbaharu Ini bermakna pilihan raya Dun Pujut yang jadualkan pada 4 Julai tidak akan diadakan.



Demikianlah Artikel Dr Ting Tiong Choon kekal

Sekianlah artikel Dr Ting Tiong Choon kekal kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dr Ting Tiong Choon kekal dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/06/dr-ting-tiong-choon-kekal.html

Subscribe to receive free email updates: