RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........

RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........ - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........
link : RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........

Baca juga


RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........

NAK SANGAT TENGOK SIAPA YANG KENA DAN YANG BANGANG !

-Pak Karamu-

Umno sokong siasatan terhadap TH

AddThis Sharing Buttons
Khaled Nordin
Khaled Nordin

(Ubah saiz teks) 

KUALA LUMPUR - Umno menyokong penuh sebarang siasatan dan usaha untuk membongkar kebenaran membabitkan isu kewangan Lembaga Tabung Haji (TH).

Naib Presidennya, Datuk Mohamed Khaled Nordin berkata, bukan sahaja Umno malah beliau percaya seluruh umat Islam di Malaysia berkongsi pandangan sama.

Justeru, beliau menyambut baik saranan Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan yang mencadangkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan dengan segera.

[ARTIKEL BERKAITAN: Tabung Haji bayar dividen guna simpanan pendeposit]
[ARTIKEL BERKAITAN: Skandal Tabung Haji satu tragedi?]

“Ia bagi menyiasat, mengesah dan menerangkan secara telus dan terperinci tentang kedudukan serta amalan kewangan TH.

“Tabung Haji merupakan satu institusi awam yang sangat kritikal kepada orang Melayu dan Islam. Jadi, tidak harus ada sebarang kompromi dan dolak-dalik dalam memberi pencerahan dan keadilan berhubung isu ini.

“Semua pendeposit dan pihak yang berkepentingan mempunyai hak untuk mengetahui keadaan sebenar,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Tabung Haji ada defisit RM4.1 bilion, langgar akta TH 1995]

Tambah beliau, sekiranya didapati ada salah laku dalam tadbir urus atau penyelewengan, maka pihak yang terlibat mestilah disiasat dan dibawa ke muka keadilan.

“Jika tidak ada salah laku atau penyelewengan sebaliknya hanyalah satu perbezaan standard atau amalan dalam proses perakaunan dan audit, penjelasan serta penerangan yang penuh dan benar juga mesti dilakukan.

“Melalui RCI, sudah pastinya siasatan yang telus serta tidak berpihak akan dapat dilakukan.
“Saya yakin RCI juga adalah forum terbaik untuk kita menentu sah kebenaran dan kedudukan sebenar perkara ini,” katanya.

DAH MULA NAK MAIN SILAP MATA ATAU BANGANG ?
Kami bukan juruaudit TH, kata EY
EY
EY
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Ernst & Young (EY) menjelaskan bahawa ia bukanlah juruaudit Lembaga Tabung Haji (TH) dan tidak mengeluarkan sebarang "laporan audit" berhubung penyata kewangan TH.

Skandal TH: Segera bawa ke muka pengadilan

Muhammad Khalil Abdul Hadi
Muhammad Khalil. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB

(Ubah saiz teks)

SHAH ALAM - Pemuda Pas menegaskan kes pelanggaran Akta Tabung Haji 1995 yang didedahkan menteri kelmarin perlu segera diambil tindakan perundangan.
ADA APA-APA KE HUJAH NAJIB NI ?
TH adalah Tabung Haji bukan Tabung Harapan
SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membidas tindakan Kerajaan PH yang mempolitikkan Tabung Haji (TH).


Demikianlah Artikel RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........

Sekianlah artikel RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........ kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel RCI,RCI,TCI TABUNG HAJI ........ dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2018/12/rcircitci-tabung-haji.html

Subscribe to receive free email updates: