BANGGA MENENTANG ISLAM

BANGGA MENENTANG ISLAM - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul BANGGA MENENTANG ISLAM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : BANGGA MENENTANG ISLAM
link : BANGGA MENENTANG ISLAM

Baca juga


BANGGA MENENTANG ISLAM

Makin bangga jika paling kuat menentang Islam
Abdul Hadi Awang
Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berucap pada Majlis Perasmian Muktamar Tahunan Pas kali ke-63 di Kompleks Pas Kedah, Kota Sarang Semut hari ini. - Foto Bernama

ALOR SETAR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan rasa kesal beliau terhadap beberapa kalangan parti politik di Malaysia.

Menurutnya, ada diantara mereka yang berlumba-lumba menjadi penentang agenda untuk meninggikan syiar Islam di kalangan masyarakat Islam di negara ini.

"Mereka saling cabar-mencabar siapa yang lebih dahulu, dan paling kuat menentang syiar Islam seolah ia menjadi satu kebanggaan baru zaman ini. Ini yang kita kesalkan," katanya ketika ucapan dasar dan Perasmian Muktamar Pas kali ke -63 di Kota Sarang Semut.

Tambahnya lagi, jika dibiarkan perkara ini berlanjutan, ia akan mendatangkan ancaman pada masyarakat.

"Tindakan ini secara berterusan bakal menjadi ancaman terbesar kepada keharmonian dan kebebasan hidup beragama yang dinikmati di Malaysia yang menjadikan 'Islam sebagai agama persekutuan'," katanya lagi.

Sementara itu, Abdul Hadi menekankan supaya masyarakat juga tidam terus hanyut dengan politik moden yang meminggirkan al-Quran dan sunnah.

"Ada umat Islam yang terlalu teruja hingga tidak sedar menjadi biduk di papan catur yang dipergunakan oleh kalangan yang mempunyai agenda tidak baik terhadap umat Islam," tambahnya lagi.


Demikianlah Artikel BANGGA MENENTANG ISLAM

Sekianlah artikel BANGGA MENENTANG ISLAM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel BANGGA MENENTANG ISLAM dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/04/bangga-menentang-islam.html

Subscribe to receive free email updates: