PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA

PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA
link : PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA

Baca juga


PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA

 WALAUPUN SUDAH MOHON MA'AF TAPI ISLAM DAH TERCALAH, AKHBAR TU WAJIB DISAMAN
 
KEBELAKANGAN INI ISLAM SUDAH MENJADI HINA OLEH BANGSA TU, TAPI UMAT ISLAM MASIH BISU
 
SAMPAI BILA AGAKNYA ISLAM PERLU BANGUN UNTUK MENGAJAR PUAK-PUAK NI ?
 
 
-Pak Karamu-
 
 
 
Karikatur hina Hadi: Pas Pusat lantik peguam
Takiyuddin Hassan
Takiyuddin

SHAH ALAM - Pas Pusat mengesahkan telah melantik peguam dan mengarahkan agar tindakan undang-undang diambil terhadap sebuah akhbar berbahasa Cina yang didakwa menghina Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pihaknya tidak boleh berkompromi dalam isu karikatur oleh syarikat akhbar itu dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang bertanggungjawab.

"Kami memandang serius langkah akhbar itu yang sengaja menyiarkan karikatur menghina Abdul Hadi dan Yang DiPertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia di muka B2 akhbar itu pada 8 April 2017 lalu.

"Pas menganggap penyiaran tersebut dalam semua keadaan bertujuan menghina bukan sahaja Abdul Hadi dan Pandikar, malah semua umat Islam dan juga undang-undang Islam," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Sebuah akhbar Cina semalam bertindak luar batasan apabila menerbitkan karikatur yang memaparkan Abdul Hadi dan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia sebagai monyet.

Dengan  tajuk “Akta Monyet”, kartun yang disiarkan memaparkan seekor monyet bersongkok dan dilabelkan sebagai “speaker” manakala seekor lagi memakai serban dan dinamakan sebagai “Hadi Awang” yang bertenggek di pokok “Akta 355”.


Demikianlah Artikel PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA

Sekianlah artikel PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/04/pas-dan-ruu355-terlalu-aib-oleh-akhbar.html

Subscribe to receive free email updates: