pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen

pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen
link : pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen

Baca juga


pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen

PRU14: Pas patut tanding sebanyak mungkin kerusi
Pas
SHAH ALAM - Sasaran Pas untuk bertanding di 80 kerusi Parlimen pada PRU14 mungkin strategi terbaik parti itu.

Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia, Prof Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berkata, langkah itu merupakan jalan terbaik untuk Pas meluaskan 'empayar jajahan Parlimen' mereka.

"Mereka (Pas) tak perlu fikirkan parti lain, yang penting Pas perlu bertanding sebanyak mungkin untuk menjadi sebuah parti dominan di Malaysia," katanya kepada Sinar Online.

Mohd Azizuddin berkata demikian bagi mengulas kenyataan Naib Presiden Pas, Idris Ahmad yang menyasarkan parti itu untuk bertanding di 80 kerusi Parlimen pada PRU14 dan tidak menolak kemungkinan bertanding di kerusi tradisi DAP dan PKR.


Dalam pada itu, ketika ditanya adakah tindakan Pas ini akan memberi laluan sukar buat pakatan pembangkang dalam PRU14 nanti, Mohd Azizuddin menegaskan "sekarang tiada pakatan pembangkang".

"Pembangkang berpecah, jadi Pas harus bertanding sebanyak mungkin kerusi, menang kalah hanya ketentuan ILLAHI, jadi perancangan untuk Putrajaya, pas mengetahuinya," katanya lagi.

Pada PRU13 lalu, Pas hanya menang 21 daripada 73 kerusi Parlimen yang ditandinginya.

Sementara bagi kerusi Dun, Pas memenangi 85 daripada 237 kerusi yang ditandingi.


Demikianlah Artikel pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen

Sekianlah artikel pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel pas mungkin bertanding lebih dari 100 kerusi parlimen dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/04/pas-mungkin-bertanding-lebih-dari-100.html

Subscribe to receive free email updates: