GEMPA KUAT DI PHILIPHINA

GEMPA KUAT DI PHILIPHINA - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul GEMPA KUAT DI PHILIPHINA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : GEMPA KUAT DI PHILIPHINA
link : GEMPA KUAT DI PHILIPHINA

Baca juga


GEMPA KUAT DI PHILIPHINA


Dua cedera gempa kuat gegar Filipina
Dua cedera gempa kuat gegar Filipina
Beberapa pekerja membersihkan sisa runtuhan bangunan lama yang runtuh akibat gempa di General Santos selatan Filipina, kelmarin.

MANILA - FILIPINA. Gempa berkekuatan 6.8 skala richter menggegar Filipina, awal kelmarin dan turut menyebabkan dua cedera selain beberapa bangunan mengalami kerosakan serta gangguan bekalan elektrik.

Pihak berkuasa memaklumkan gempa tersebut telah mencetuskan panik dalam kalangan penduduk yang mana kebanyakan daripada mereka sedang nyenyak tidur.

Perkhidmatan Geologi Amerika Syarikat turut mengeluarkan amaran gelombang ombak bahaya di Mindanao dan Indonesia selepas gegaran tersebut berlaku pada jam 4.23 pagi (waktu tempatan), namun amaran tsunami telah ditarik balik kurang dua jam selepas insiden itu.

Sementara itu, Institut Vulkanologi dan Seismologi Filipina melaporkan bacaan gegaran itu adalah 7.2 skala Richter dan pusat gempa terletak kira-kira 53 kilometer di luar pantai selatan Mindanao. - AFP


Demikianlah Artikel GEMPA KUAT DI PHILIPHINA

Sekianlah artikel GEMPA KUAT DI PHILIPHINA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel GEMPA KUAT DI PHILIPHINA dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/05/gempa-kuat-di-philiphina.html

Subscribe to receive free email updates: