KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN

KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN
link : KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN

Baca juga


KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN

Sudah tiba masa Amanah buang persepsi buruk pada parti
Parti Amanah Negara
Parti Amanah Negara
SHAH ALAM - Sudah tiba masanya bagi Amanah untuk berjuang menangkis persepsi buruk rakyat terhadap parti itu.

Menurut penganalisis politik, Universiti Utara Malaysia, Md Shukri Shuib, Amanah kini lebih dilihat sebagai parti ikut-ikutan dalam Pakatan Harapan.

"Yang dominan adalah DAP dan PKR, selebihnya termasuk Amanah dan Bersatu adalah parti pengikut dalam pakatan yang dibina itu.

"Amanah kini seolah parti kerdil yang perlu abang besar sebagai pelindung, dan ramai melihat seolah DAP adalah "pemilik" sebenar Amanah, sekiranya ia tidak diatasi persepsi ini maka ia akan berterusan selamanya," katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya lagi,  Amanah akan kekal sebagai parti kerdil pada mata rakyat selagi parti itu tidak menghakis gambaran 'proksi DAP' yang dibawa selama ini.

"Amanah diangkat sebagai pemimpin yang jitu dan setara dalam Pakatan, mereka perlu berperang habis-habisan bagi menangkis persepsi dan label seolah Amanah ini sebuah parti "tadika kepada DAP".

"Usaha utama pengasas dan pimpinan Amanah adalah untuk 'memuliakan' darjat parti itu di kalangan orang awam maka barulah mereka akan dilihat sebagai parti utama dalam negara.

"Selagi Amanah dibayangi gerakan DAP sama ada benar atau tidak, jelas ia akan menjadi duri dalam daging pada parti itu untuk terus mendapat kepercayaan orang awam terutama orang Islam di negara ini," katanya lagi.


Demikianlah Artikel KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN

Sekianlah artikel KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/05/kebanyakan-orang-melayu-tolak-pan.html

Subscribe to receive free email updates: