DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS

DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS - Hallo sahabat WAH KABAR, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Aneh, Artikel Artist, Artikel Berita, Artikel Celebrities, Artikel Gossip, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel News, Artikel Singapore, Artikel Socialita, Artikel Today, Artikel Unik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS
link : DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS

Baca juga


DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS

 
ZAMAN FADHIL NOOR DAN NIK AZIZ
DAP TAK SENTUH TENTANG RUU 355
TAPI ZAMAN HADI DAP KECAM DAN
TEMPELAK RUU 355, DISAMPING DIA
TAK HORMATI DASAR YANG DIBAWA 
OLEH PAS, SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT 
SUDAH KELUAR PAS, TAPI JIKA GOLONGAN PENGKHIANAT MASIH ADA DALAM PAS
TENTU DAP TAK BERANI SERANG PAS

-Pak Karamu-
 
 
Konflik Pas, DAP: Era Fadzil Noor, Nik Aziz lebih mudah
DAP, Pas
DAP, Pas

SHAH ALAM - Mengimbau konflik di antara Pas dan DAP, ia disifatkan lebih mudah ketika era pentadbiran Allahyarham Datuk Fadzil Noor dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pemegang ketiga Kursi Tun Hussein Onn di Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa (ISIS), Profesor Dr Jomo Kwame Sundaram berkata, perselisihan utama dalam pakatan pembangkang, sememangnya daripada kedua-dua parti ini.

ADVERTISING
 
 
Walaupun ada di antara individu dalam DAP cuba menjaga hubungan itu, tetapi ada juga pihak lain yang ‘naik tocang’.

"Sewaktu Pakatan Rakyat, ketiga-tiga parti utama masing-masing menjaga kepentingan parti dan kadangkala tidak menghormati keputusan bersama.

"Selepas pilihan raya lepas, DAP lah yang keluar dari Pakatan, bukan Pas. Tindakan itu telah menghancurkan kerjasama," katanya dalam satu wawancara.

Mengulas lanjut, Dr Jomo berkata, keadaan menjadi semakin rumit menjelang Muktamar Pas dua tahun lalu.

"Pimpinan DAP jelas campurtangan hal dalaman Pas, dengan menyokong Mat Sabu dan menentang Haji Hadi, kononnya atas soal kerjasama pembangkang.

"Kemudian, apabila Mat Sabu serta golongan yang dipinggirkan dalam Pas keluar menubuhkan Amanah, DAP jelas menyokong mereka.

"Pemimpin Umno juga berjaya mengambil kesempatan dalam keadaan kucar-kacir ini untuk memastikan pihak pembangkang tidak bekerjasama. Media massa dan badan kerajaan tertentu turut main peranan," katanya lagi.

Tambah Dr Jomo, media massa BN juga digunakan sepenuhnya oleh pembangkang untuk mengkritik satu sama lain, menambah kekeruhan hubungan di antara mereka.

"Pemimpin pembangkang juga kemudiannya menggunakan media yang dikuasai BN untuk kritik-mengkritik satu sama lain tanpa usaha mencari penyelesaian," katanya lagi.





Demikianlah Artikel DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS

Sekianlah artikel DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DAP SERANG PAS SEBAB GOLONGAN PENGKHIANAT SUDAH TINGGALKAN PAS dengan alamat link https://wahkabar.blogspot.com/2017/03/dap-serang-pas-sebab-golongan.html

Subscribe to receive free email updates: